Napsali o nás

Zpětné vazby od zákazníků podle dotazníků spokojenosti:

“Vše je shrnuto v našem bodování, jste příkladem pro ostatní. Vaši pracovníci, servis a hlavně pan Suč je člověk na správném místě. Děkujeme a těšíme se na další spolupráci. ”

J. Tkáč

“Se službami a přístupem vašich zaměstnanců jsem velmi spokojený.”

J. Hárezník

Všichni Vaši pracovníci jsou milí a vstřícní.

P. Benko

Zatím máme jen dobré zkušenosti, rychlost vyřízení objednávky. Nenapadá mi nic, co byste mohli dělat lépe.

I. Koleno

Jsme s vámi spokojeni ve všech směrech.

P. Meliš

Rychlé potvrzování objednávek vám jde nejlépe.

T. Krška

“Patříte mezi nejlepší dodavatele v rámci poskytovaných služeb a servisu.”

P. Helík

“Přehledně a rychle doručeny nabídky a následně i objednané zboží.”

J. Vido

Každá osoba u Vás od skladníka přes obchoďáka je maximálně vstřícná a spolupráci s vaší firmou považujeme za nadstandardní.

E. Žák

Žádnou negativní zkušenost s vámi nemám. S vaší firmou nemám žádný problém. Jsem velmi spokojená, ať už v komunikaci, se sortimentem i s dodacími lhůtami. Kdyby takových dodavatelů bylo více. 

M. Bačová

Všichni zaměstnanci se kterými jsem přišla do kontaktu byly vždy vstřícní a nápomocní.

Ľ. Martináková

Nejlépe vám jde rychlost vypracování cenové nabídky a potvrzení objednávky.

T. Vojteková


Úspešných 15 rokov

Rozhovor s Ing. Miroslavom Petrášom v časopise Strojárstvo

autor : Ján Minár, www.strojarstvo.sk

Na trhu pôsobia 15 rokov, s bratom založili úspešnú firmu. O kľúčových momentoch, ktoré formovali IMP Kontakt, spol. s r. o., Bratislava do dnešnej podoby a o výhľadoch do budúcnosti hovoríme s Ing. Miroslavom Petrášom, spolumajiteľom a riaditeľom spoločnosti.

Spoločnosť IMP Kontakt, spol. s r. o., sme založili spolu s bratom v roku 1997. Na základe cenných informácií od našich obchodných priateľov sme navštívili významných európskych výrobcov strojárskeho sortimentu. Tieto stretnutia boli nad očakávanie úspešné a vďaka tomu sa nám podarilo získať výhradné obchodné zastúpenia pre Slovenskú republiku, čo nás veľmi silne motivovalo. V začiatkoch sme mali kanceláriu v byte. Neskôr sme si prenajali priestory v priemyselnej zóne Bratislavy. Postupom času, ako pribúdali kontrakty, si firma mohla dovoliť aj personálny rast. Predaj rástol, podnikanie nám však výrazne komplikovala vtedy povinná certifikácia výrobkov. Po prijatí Slovenska do EÚ sa situácia radikálne zmenila a náš obchodný obrat začal dynamicky rásť. Tento vývoj nám napokon umožnil presťahovať sa v roku 2006 do vlastných obchodných priestorov. V tom istom roku sme rozbehli dodávky lisovacích prvkov z Ázie do spoločnosti Viena International, s. r. o., pre projekt dielov do televízorov Philips. Tento projekt v objeme 54 miliónov korún nás posunul medzi najsilnejšie firmy v dodávkach prvkov do plechu. V roku 2007 sme začali exportovať tieto prvky do ČR, Maďarska, neskôr i do Rakúska a Nemecka. Objem dovozu nás v roku 2011 prinútil presťahovať sklad do väčších priestorov. V raste exportu nám pomohla aj certifikácia systému kvality podľa ISO 9001:2000. Prejavilo sa to najmä v zlepšení služieb zákazníkom.

Vaša firma je výhradným distribútorom komponentov najmä od firiem Elesa+Ganter. Čím ste zaujali zahraničných partnerov pri rozbehu firmy, keď sa rozhodli pre spoluprácu s vami? Kto je vaším ďalším dodávateľom?

Pri získaní zastúpenia firiem Elesa+Ganter pre SR sme mali v roku 1997 veľké šťastie. Okrem technického vzdelania a skúseností sme im na začiatku spolupráce nemali veľmi čo ponúknuť… Dôverovali našim schopnostiam bez toho, aby nás navštívili. Odvďačili sme sa im pravidelným rastom obratu, veľa rokov najväčším v strednej a východnej Európe. Po 15 rokoch úspešnej spolupráce sme sa stali platným členom ich celosvetovej distribučnej siete. Od roku 1998 zastupujeme výrobcov spoločnosť Recoil a spol. Kerb Konus. Spolupracujeme aj s ďalšími dodávateľmi z Talianska a Nemecka.

Ste dodávateľom špecifických komponentov pre finálnu strojársku výrobu. O aké produkty ide?

IMP Kontakt je slovenským lídrom v oblasti normovaných strojárskych prvkov. Ide o vysokokvalitné priemyselné držadlá, upínacie páky, ovládacie ručné kolesá, pružinové piestiky, polohovacie prvky a stovky ďalších strojárskych dielov. Náš hlavný katalóg má vyše 1 100 strán… Výrobcovia Elesa S. P. A. (Monza, Taliansko), Otto Ganter GmbH (Furtwangen, SRN) pridávajú každý rok desiatky ďalších noviniek. Po vyše 100 rokoch vývoja a výroby sú zaslúžene svetovými lídrami a vážime si, že ich na Slovensku zastupujeme. Za účelom exportu do krajín bývalého východného bloku firmy Elesa a Ganter spojili svoje sily a vystupujú pod značkou Elesa+Ganter.

Tak, ako napreduje firma, vyvíja sa i vaše zákaznícke portfólio. Ktoré firmy sú vašimi hlavnými partnermi, kde končia komponenty (v akých finálnych produktoch)?

Našimi najväčšími zákazníkmi sú popredné strojárske spoločnosti, ktoré úspešne exportujú už veľa rokov. Ide o také firmy, ako sú KONŠTRUKTA-Industry, Matador, ZVS ENCO, ZŤS Sabinov, TRIPLUS SK, GE Energy, skupina Chemosvit, Chirana Medical, IMC Slovakia, Marel Slovakia a stovky ďalších. Súčiastky Elesa+Ganter sa montujú na gumárenské stroje, prevodovky, lisy, baliace stroje, medicínske prístroje, potravinárske stroje, výrobky z tenkých plechov (ústredne, PC krabice, solárne panely). Okrem štandardného sortimentu E+G vyvinula špecializované série súčiastok pre lekárske a nemocničné vybavenie, potravinársky a farmaceutický priemysel, chemickú výrobu, pre vysoké teploty, vysoké tlaky a agresívne latky, ohňovzdorné – samozhášavé plasty, pre ESD – antistatickú ochrannú oblasť (EPA) – montážne antistatické príslušenstvo pre elektronické zariadenia, pre prevodovky, príslušenstvo pre svetelnú techniku, fitnes a šport, pomôcky pre telesne postihnutých atď. Prakticky v každom výrobnom závode je využitie pre náš sortiment.

Aby firma prežila a rozvíjala sa – treba niekedy expandovať do zahraničia… Pôsobíte iba na slovenskom trhu?

IMP Kontakt má výhradné zastúpenie firiem Elesa+Ganter len na území SR. V okolitých štátoch má E+G ďalších lokálnych distribútorov. Lisovacie a nitovacie prvky do plechu vyrobené v Ázii sme začali exportovať v roku 2007. Paradoxne nám pomohla kríza, keď firmy začali znižovať svoje náklady. Od roku 2009 je náš export na úrovni 30 – 45 % z obratu, najviac vyvážame do Českej republiky. Distribúcia smerom ku konečnému spotrebiteľovi– to je najmä logistika.

Akým spôsobom dodávate komponenty, resp. zabezpečujete komunikáciu so zákazníkmi?

Našu logistiku sme museli rozčleniť na európsku a zámorskú. V Európe využívame spoľahlivých prepravcov, ako sú UPS, DPD, Der Kurier, GLS a podobne. Dodacia lehota sa pohybuje v rozmedzí jedného – dvoch dní, čo zvyčajne stačí. Mimo Európu dlhodobo spolupracujeme s Cargo Partner.

Kde máte svoju logistickú základňu, neuvažujete o vytváraní pobočiek?

V Bratislave máme nové skladové priestory s rozlohou cca 300 . Tam sme umiestnili najmä prvky z Ázie. Diely E+G dovážame dvakrát za týždeň z centrálneho skladu vo Viedni, preto skladovať veľké množstvo u nás nie je potrebné. Pobočky v okolitých štátoch zatiaľ neplánujeme, spoliehame sa na našich distribútorov a kvalitných prepravcov. Kolegovia v exporte komunikujú v piatich cudzích rečiach.

Práca s vlastným personálom patrí zvyčajne k tým najdôležitejším prvkom úspešnej firmy. Máte stabilizovaný personál ?

Naše výsledky sú založené na viacerých špecifikách, ako sú kvalitné produkty, profesionálny servis, osobný prístup, spoľahlivosť a dlhodobá spolupráca. O približne 700 zákazníkov sa starajú traja spoľahliví obchodní zástupcovia. Kolegovia v odbyte pracujú u nás 4 – 14 rokov. Ich profesionalitu a dlhodobú lojalitu oceňujú naši zákazníci aj vedenie spoločnosti. V súčasnosti má spoločnosť 17 zamestnancov.

Firme sa darí, svedčí o tom 15 rokov existencie. Boli však aj zlé časy, aj „super“ časy… Ako vnímate uplynulý rok v podnikaní a čo očakávate od roku 2012?

Krízový rok 2009 sme museli kompenzovať zvýšeným úsilím v exporte, kde sme dosiahli mimoriadne výsledky. Zachránili sme tak pracovné miesta všetkým kolegom, ktorých prácu si veľmi vážim. Napríklad ukončenie veľkého projektu pre Philips nás naštartovalo k exportným aktivitám a dalo nám medzinárodné krídla. Najúspešnejšie roky boli u nás 2007 – 2008. Tohto roku prekročíme obrat dva milióny eur. Plán sme splnili, hoci radosť z úspechu nám kazia vysoké dlhodobé pohľadávky. Daňové zákony, žiaľ, takéto situácie nezohľadňujú a finančné bremeno prenášajú na veriteľov. A rok 2012? Bude opäť veľkou výzvou, ako obstáť v domácej i zahraničnej súťaži. Neodvažujem sa odhadovať, čo nás čaká. Na tom sa v súčasnej situácii nevedia zhodnúť ani poprední makroekonomickí experti. Rakúska ekonomická škola radí úsporné opatrenia, iní naopak preferujú finančné injekcie do ekonomiky. Verím, že s ľuďmi, s ktorými 15 rokov spolupracujeme, zvládneme aj tento rok!